بررسی میت 10

نوشته شده توسط:امیر میرمعینی | ۱ دیدگاه

بررسی میت 10

هواوی میت ۱۰، پرچمدار جدید هواوی است که به کمک ویژگی‌هایی نظیر واحد پردازش عصبی و نمایشگر بدون حاشیه، رقیبی سرسخت برای بهترین‌های بازار است.

سری میت هواوی یکی از موفق‌ترین تولیدات این کمپانی چینی تا به امروز است و گوشی‌های این سری همواره به نمایشگرهای بزرگ و کیفیت ساخت بالا شهره بوده‌اند. مونیخ در ۲۴ مهر امسال میزبان مراسم رونمایی از نسل جدید فبلت‌های سری میت بود، این گوشی‌های جدید با تمرکز ویژه‌‌‌ روی بخش پردازنده و نمایشگر به جهانیان معرفی شدند. هواوی همانند نسل گذشته، به نسخه‌ی استاندارد اکتفا نکرد و دو نسخه‌ی پرو و پورشه دیزاین این فبلت را هم‌زمان با میت ۱۰ معرفی کرد.

دوربین، تراشه‌ و مسائل نرم‌افزاری در هر سه مدل میت معرفی‌شده در مونیخ یکسان هستند و تفاوت عمده‌ی آن‌ها به المان‌ها طراحی، نمایشگر، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم مربوط می‌شود. همه‌ی این گوشی‌ها از آخرین تراشه‌ی پرچم‌دار ساخت هواوی یعنی کرین ۹۷۰ بهره می‌برند که نام خود را به‌عنوان اولین تراشه‌ی دارای واحد پردازش عصبی مجزا در دنیای موبایل ثبت کرده است. هواوی همانند نسل گذشته‌ از نمایشگر IPS LCD در نسخه‌ی استاندارد استفاده کرده و تنها نسخه‌ی پرو و پورشه دیزاین را به نمایشگر امولد مجهز کرده است.

بازار فبلت‌های پرچم‌دار امسال بیش از هر زمان دیگری شاهد محصولات متنوع است؛ از ال‌جی وی ۳۰ و گلکسی نوت ۸ تازه‌نفس گرفته تا آیفون ۱۰ مورد انتظار، همه و همه به فتح بازار دل بسته‌اند. هر کدام از بازیگران جدید این بازار مؤلفه‌هایی برای پیروزی در این رقابت دارند که کار را برای دیگری سخت‌ می‌کند؛ نمایشگر اولد و قابلیت‌های صوتی وی ۳۰، نمایشگر و دوربین گلکسی نوت ۸، فیس‌آی‌دی و تراشه‌ی قدرتمند آیفون ۱۰ شور و هیجان خاصی به بازار فبلت‌ها بخشیده است.

طراحی

ترکیب شیشه و فلز، نمایشگر بدون حاشیه و تلاش برای بالا بردن هر چه بیشتر سایز صفحه‌ی نمایش گوشی، اصلی‌ترین عناصری هستند که این روزها در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌توان یافت. هر یک از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند در پی آن هستند تا با استفاده از این المان‌ها، محصولاتی با امضای خود و داشتن مشخصات منحصربه‌فرد طراحی راهی بازار کنند. هواوی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در چند سال اخیر نشان داده است که سعی دارد با استفاده از زبان طراحی اختصاصی خود، از زیر سایه‌ی رقبایی نظیر سامسونگ و اپل خارج شود. میت ۱۰ به‌عنوان نسل جدید پرچم‌دار هواوی نیز با بهره‌گیری از المان‌هایی که اشاره کردیم، طراحی شده است تا خود را به عنوان قابل‌ترین پرچمدار دنیای موبایل معرفی کند.

میت ۱۰؛ فبلتی زیبا از جنس شیشه

استفاده از ترکیب شیشه و فلز در گوشی‌های هوشمند را باید به‌عنوان یک روش جایگزین برای گوشی‌هایی با بدنه‌ی فلزی برشمرد؛ بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید نظیر محصولات سامسونگ به منظور پشتیبانی از شارژ بی‌سیم از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده‌اند و اپل نیز امسال برای پشتیبانی از همین قابلیت رو به استفاده از شیشه و فلز آورد. اما میت ۱۰ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. هرچند استفاده از شیشه در پشت گوشی نیز به‌مراتب از بدنه‌ی پلاستیکی بهتر است؛ اما در دست گرفتن یک گوشی با بدنه‌ی فلزی تجربه‌ای بی‌بدیل و لذت بخش دارد. ضمن اینکه بدنه‌ی شیشه‌ای مستعد جذب اثر انگشت است و در صورتی که به این موضوع حساسیت داشته باشید، باید از وجود قاب برای این گوشی استفاده کنید. با این حال کیفیت ساخت میت ۱۰ و کاربرد شیشه و فلز در این گوشی، در بالاترین سطح گوشی‌های هوشمند قرار دارد و اگر کیفیت ساخت مناسب اولویت خرید شما است، میت ۱۰ تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

نمایشگر

هواوی نیز مانند دیگر بزرگان دنیای موبایل به استفاده از نمایشگرهای اولد گرایش پیدا کرده است به‌طوری که سال ۲۰۱۸ شاهد گوشی‌‌های بیشتری از این شرکت با چنین نمایشگرهایی خواهیم بود. کمبودهای بازار در زمینه‌ی تامین پنل‌های اولد باعث کند شدن روند مهاجرت تولیدکنندگان به این نوع از پنل‌ها شده است از طرف دیگر قیمت بالاتر این پنل‌ها نسبت به نمونه‌های ال‌سی‌دی، استفاده از این نمایشگرها در گوشی‌های ارزان‌قیمت را با چالش روبرو کرده است. هواوی همواره از پنل‌های ال‌سی‌دی بسیار خوبی در گوشی‌های خود استفاده کرده است؛ خوشبختانه میت ۱۰ نیز از این قضیه مسثنی نبوده و شاهد یکی از بهترین ال‌سی‌دی‌های بازار تا به امروز هستیم.

اسپیکر

با توجه به افزایش اهمیت روزافزون اسپیکر در گوشی‌های هوشمند، هواوی نیز تلاش کرده تا در میت ۱۰ خروجی خوبی را از نظر صوتی برای کاربران ایجاد کند. میت ۱۰ از وجود دو اسپیکر، یکی در لبه‌ی پایینی و یکی بلندگوی مخصوص مکالمات در حاشیه‌ی بالای گوشی استفاده کند. اسپیکر اصلی در لبه‌ی پایینی گوشی و در سمت راست درگاه USB تایپ C قرار گرفته است. اسپیکر بالایی همان اسپیکر مخصوص مکالمات است که در زمان پخش موسیقی نیز صوت از آن پخش می‌شود، حال آنکه صدای پخش شده از اسپیکر حاشیه‌ی بالا بسیار ضعیف‌تر از شدت صدایی است که اسپیکر پایینی پخش می‌کند.

 

منبع: https://www.zoomit.ir

1 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه